Rozkvět SBD - úvodní stránka Zpět na seznam "Rok 2006"
  
   

Zápis ze shromáždění delegátů
Rozkvětu SBD Jihlava, konaného dne 23.5.2006
 

Přítomno: 105 delegátů, z celkového počtu 136 zvolených delegátů, 6 delegátů s hlasem poradním

program:

  1. Zahájení, jmenování zapisovatele, volba ověřovatelů zápisu, volba mandátové komise, volební komise a návrhové komise
  2. Zpráva předsedy družstva
  3. Zpráva předsedy kontrolní komise družstva
  4. Zpráva mandátové komise
  5. Zpráva o stavu majetku, výsledcích auditu, ratingu, řádné účetní závěrce za rok 2005 a návrh na rozdělení zisku za rok 2005
  6. Schválení řádné účetní závěrky a rozdělení zisku za rok 2005
  7. Projednání a schválení stanov družstva
  8. Projednání a schválení jednacího řádu družstva
  9. Projednání a schválení volebního řádu družstva
  10. Zpráva mandátové komise
  11. Volba členů do představenstva družstva
  12. Volba členů do kontrolní komise družstva
  13. Změny způsobu převodu části pozemků do vlastnictví
  14. Změna směrnice o odměňování předsedů a členů výborů samospráv
  15. Dlouhodobé ukládání finančních prostředků
  16. Projednání a schválení záměru dostavby areálu družstva
  17. Diskuse
  18. Zpráva mandátové komise
  19. Usnesení
  20. Závěr
K bodu č. 1

Shromáždění delegátů bylo svoláno na 15,30 hodin do společenského sálu hotelu Gustav Mahler, Křížová 4, Jihlava a bylo zahájeno v 15,40 hodin.
Jednání řídil člen představenstva pan Pavel Janisch, který přivítal přítomné delegáty.
Zapisovatelkou byla jmenována paní Lenka Blažková.
Jako ověřovatelé zápisu byli jednohlasně zvoleni pánové Stanislav Chalupa a Libor Průcha
Do mandátové komise byli zvoleni JUDr. Gustav Pokorný, paní Milada Komárková a ing. Ladislav Kotrba. Mandátová komise byla zvolena jednohlasně.
Do volební komise byli jednohlasně zvoleni pánové Jaromír Jonáš, Vladimír Šťastný a Miroslav Zadina.
Do návrhové komise byli zvoleni pánové Karel Chvátal a Stanislav Rajch a paní Bohumila Sýkorová. Návrhová komise byla zvolena rovněž jednohlasně.

K bodu č. 2
Předseda družstva pan Milan Kunče přivítal všechny přítomné. Úvodem připomněl, že shromáždění delegátů je významné svým obsahem, zejména volbami členů představenstva družstva a členů kontrolní komise družstva. Pro nové delegáty zopakoval, že novela obchodního zákona upřesňuje projednávání věcí na shromáždění delegátů a to pouze na ty, které vyplývají ze zákona, to je změny stanov, volba, popřípadě odvolání členů představenstva a kontrolní komise, schvalování řádné účetní závěrky, rozhodování o rozdělení a užití zisku, popřípadě úhrady ztráty, o snížení či zvýšení základního kapitálu, o zásadních otázkách koncepce rozvoje družstva a určitých majetkových dispozicích. Následně zhodnotil uplynulé volební období.

Dále předseda družstva pokračoval ve své zprávě hodnocením roku 2005, ve kterém družstvo skončilo hospodaření účetní ztrátou ve výši 718 tis. Kč. Velmi významný dopad na hospodaření družstva má bezúplatný převod pozemků na vlastníky bytů podle usnesení shromáždění delegátů a to ve výši 1.110 tis. Kč. Zdrojem příjmů pro družstvo jsou v podstatě dvě položky a to poplatky za služby správy družstva a příjmy z nájmu kanceláří v provozní budově. Proti tomu však stojí stále nižší příjmy z uložených finančních prostředků, silně rostoucí náklady služeb poskytovaných družstvu, jako jsou poštovné, bankovní poplatky, ceny vstupních médií a podobně. Trvale negativním jevem, který má vliv na hospodaření družstva, je neplacení nájemného, kterému věnujeme velmi vysokou pozornost. Přesto se pohybuje tento dluh stále kolem 1.800 tis. Kč.

Na dlouhodobé záloze na opravy má družstvo celkem 72.427 tis. Kč. Na opravách a údržbě prováděných vlastními zaměstnanci byly provedeny práce v hodnotě 1.702 tis. Kč. Opravy prováděné svépomocí byly provedeny v celkové výši 2.832 tis. Kč, dodavatelsky pak v hodnotě 24.121 tis. Kč a služby spojené s bydlením v hodnotě 1.666 tis. Kč. Za rok 2005 bylo přijato 1.393 požadavků na opravy. Z tohoto počtu středisko údržby provedlo 894 zakázek, dodavatelsky bylo provedeno 465 zakázek a stornováno samosprávami bylo 10 zakázek, to znamená, že zůstalo neprovedeno 24 požadavků.

Počet bydlících členů družstva k 31.12.2005 je 4407, nebydlících členů je 545 a 1034 vlastníků bytů, kteří zůstali členy družstva. Družstvo má ve vlastnictví 4214 bytů, 551 garáží a 1 atelier. Do vlastnictví bylo k 31.12.2005 převedeno celkem 2235 bytů. Mimo správu převedených bytů do vlastnictví družstvo spravuje 177 cizích bytů. Celkový počet členů družstva je 5986.

Stav zaměstnanců od roku 2001 do roku 2005 má družstvo stabilizovaný v rozmezí 31-33.

V roce 2005 proběhly na družstvu kontroly ze strany Finančního úřadu – kontrola na zálohy daně z příjmu, ČSOB – kontrola dodržování splatnosti anuit dle úvěrových smluv a ze strany ČSSZ a SEI. Nebyly shledány žádné závady a nebyla uložena žádná opatření. Naproti tomu IBP zjistil některé menší závady a nedostatky, u kterých uložil termíny na jejich odstranění, žádné pokuty však neudělil.

Ve své zprávě dále předseda družstva zhotnotil činnost představenstva za celé uplynulé volební období a poděkoval všem členům za jejich dosavadní práci. Zároveň poděkoval členům ekonomické a technické komise družstva, předsedům a členům samospráv a v neposlední řadě i zaměstnancům družstva za jejich odvedenou práci.

Závěrem se předseda družstva ve své zprávě věnoval plnění usnesení, které bylo přijato minulý rok na SD a konstatoval, že bylo splněno.

Zpráva je přílohou č. 2 originálu zápisu.

K bodu č. 3
Kontrolní komise družstva se zabývala kontrolní činností družstva a projednávala stížnosti členů družstva a sjednávala nápravu. Za minulé volební období bylo podáno 18 stížností. Od posledního shromáždění delegátů byly podány 4 stížnosti.
První stížnost, kterou podal pan Bartes, předseda společenství vlastníků jednotek domu J. z Poděbrad 11,13, Jihlava, se týkala úhrady opravy střechy kvůli zatékání do jednoho bytu. Šetřením byly zjištěny oboustranné nedostatky a byla doporučena úhrada zčásti ze strany vlastníků bytových jednotek a zbytek ze strany SBD Rozkvět.
Druhá stížnost byla podána panem Brázdou, U Hřbitova 68, Jihlava. Byla shledána jako neopodstatněná.
Třetí stížnost, podaná panem Novákem, Nad Plovárnou 8, Jihlava, obsahovala nesouhlas s rozdělením nově vzniklých sklepů v jejich domě. Tato stížnost byla řešena na členské schůzi samosprávy a v závěru došlo k dohodě při rozdělení sklepů.
Ve čtvrté stížnosti, která byla doručena od p. Čecha, Fialkova 25, Třešť, nebyl jasný předmět stížnosti. Pouze z ní vyplynul požadavek na zrušení závěrů členské schůze v celém rozsahu. Výsledkem bylo rozhodnutí, že kontrolní komise nemůže zrušit usnesení schůze.
Předseda kontrolní komise ve své zprávě zmínil i pohledávky za firmou LIMIT s.r.o. a BETRACO s.r.o.
Kontrolní komise prováděla kontroly týkající se hospodaření družstva, převodů a údržby bytů.

Zpráva kontrolní komise je přílohou č. 3 originálu zápisu.

K bodu č. 4
Předseda mandátové komise JUDr. Gustav Pokorný ve své zprávě oznámil, že je přítomno 105 delegátů ze 136 pozvaných, což představuje 77,2 %, dále je přítomno 6 delegátů s hlasem poradním a 3 hosté. Z chybějících delegátů byli 3 omluveni. Konstatoval, že jednání shromáždění delegátů je usnášeníschopné.

Zpráva mandátové komise je přílohou č. 1 originálu zápisu.

K bodu č. 5
Ekonomický náměstek Ing. Pospíchal podal zprávu o stavu majetku, výsledcích auditu a ratingu. Písemný materiál obdrželi všichni delegáti s pozvánkou na shromáždění delegátů. Připomněl, že zpracovaný audit a rating je k dispozici k  nahlédnutí, bohužel ze strany družstevníků nebyl projeven zájem.

Zpráva je přílohou č. 4 originálu tohoto zápisu.

K bodu č. 6
Šestým bodem bylo schválení řádné účetní závěrky a rozdělení zisku za rok 2005. Všem delegátům byl zaslán písemný materiál. Hospodaření Rozkvětu SBD skončilo za rok 2005 ztrátou 717 980,50 Kč. Hospodářský výsledek a jeho rozdělení bylo schváleno 100 hlasy, proti nebyl nikdo, zdrželo se 5 delegátů.

Materiál je přílohou č. 5 originálu zápisu.

K bodu č. 7
Slova se ujal předseda družstva. Přivítal notářku JUDr. Trojanovou, která byla přizvána k projednání a schválení stanov družstva. Pozvaným delegátům byl zaslán návrh stanov družstva s vyznačenými úpravami, které byly provedeny tak, aby byly v souladu se zákony naší země a zároveň s podmínkami Evropské unie.

Delegáti byli vyzváni, aby přednesli případné připomínky. Přihlásil se p. Fiala s následujícími návrhy: změna čl. 66, odst. 2, písm. b), dále čl. 70, odst. 5) a čl .78 odst. 3). Bylo hlasováno o původním návrhu čl.66, odst.2, písm.b). Pro: 86 delegátů, proti: 2 delegáti, zdrželo se 9 delegátů. Ostatní návrhy navrhovatel neuplatňoval.

Dále se s připomínkami přihlásil p. Pecháček. Jeho návrh se týkal změny čl. 13, písm.i). Bylo hlasováno o původním návrhu čl. 13, písm.i). pro: 44 delegátů, proti: 48 delegátů, zdrželo se: 8 delegátů. Původní návrh nebyl přijat, proto se přistoupilo k hlasování o navržené změně: pro: 90 delegátů, proti: 2 delegáti, zdrželo se: 5 delegátů. Na základě výsledku hlasování byla přijata změna čl. 13, písm. i).

Závěrem se hlasovalo o přijetí stanov s pozměňovacím návrhem čl. 13, písm. i) podílet se na úhradě ztráty maximálně ve výši trojnásobku základního členského vkladu. Pro: 90 delegátů, proti: 2 delegáti, zdrželo se: 5 delegátů. Stanovy byly přijaty s pozměňovacím návrhem čl. 13, písm. i) podílet se na úhradě ztráty maximálně ve výši trojnásobku základního členského vkladu.

Materiál je přílohou č. 6 originálu zápisu.

K bodu č. 8
Jednací řád je upraven v souladu s přijatými stanovami.
S připomínkou k čl. 24, odst. 3) vystoupil pan Fiala. Následně bylo hlasováno o původním návrhu čl. 24, odst. 3). Pro bylo 57 delegátů, proti 30 delegátů, zdrželo se 5 delegátů.
Jednací řád byl schválen nadpoloviční většinou hlasů.

Materiál je přílohou č. 7 originálu zápisu.

K bodu č. 9
Bylo přistoupeno k projednání a schválení volebního řádu. Návrh změny čl. 3, odst. 1) předložil opět pan Fiala. Bylo hlasováno o původním návrhu čl. 3, odst. 1). Pro: 72 delegátů, proti: 7 delegátů, zdrželo se 13 delegátů.
Volební řád byl schválen nadpoloviční většinou hlasů.

Materiál je přílohou č. 8 originálu zápisu.

K bodu č. 10
Před volbami do orgánů družstva přednesl předseda mandátové komise zprávu o počtu přítomných delegátů. Ze 136 zvolených delegátů bylo přítomno 91 delegátů, což představuje 67% účasti. Shromáždění delegátů je usnášeníschopné a je možné přistoupit k dalším bodům programu, kterými jsou volby.

K bodu č. 11 a 12
Slova se ujal mluvčí volební komise pan Jaromír Jonáš. Navrhl, aby volby do představenstva družstva a kontrolní komise družstva proběhly veřejným hlasováním. Pro bylo 87 delegátů, proti 2 delegáti a 2 delegáti se zdrželi hlasování. Dále navrhl, aby se o kandidátech do představenstva družstva hlasovalo za celou kandidátku naráz a do kontrolní komise družstva po jednotlivcích. Pro bylo 74 delegátů, proti 14 delegátů a 3 delegáti se zdrželi hlasování.
Volební komise konstatovala, že volby do představenstva družstva a kontrolní komise družstva proběhnou veřejným hlasováním. O kandidátech do představenstva družstva bude hlasováno za celou kandidátku naráz a do kontrolní komise družstva po jednotlivcích. Následně byly delegátům představeni jednotliví kandidáti.

Dále mluvčí volební komise konstatoval, že do představenstva družstva byli nadpoloviční většinou hlasů zvoleni pánové: Ing. Vladislav  ospíchal, Milan Kunče, Petr Wastl, Josef Holub, Dušan Magura, Ing. Bohuslav Vacek, Ing. Zdeněk Lysý, Mgr. Zdeněk Smutný a Pavel Janisch.

Do kontrolní komise družstva byli zvoleni pánové: Jiří Havlík s počtem 76 hlasů, Ing. Jiří Vohralík s počtem 80 hlasů, Ing. Jaroslav Nechvátal s počtem 84 hlasů, Leopold Tůma s počtem 77 hlasů a Václav Babický s počtem 74 hlasů. Do kontrolní komise nebyl zvolen pan Miloš Fiala.
Pan Jonáš popřál zvoleným členům hodně úspěchů a volby ukončil.

Zpráva volební komise je přílohou č. 9 originálu zápisu.

K bodu č. 13
Ekonomický náměstek družstva Ing. Pospíchal seznámil přítomné s navrhovanou změnou způsobu převodu části pozemků do vlastnictví člena z bezúplatného na úplatný.

Budoucí vlastník tak uhradí pouze daň z převodu (v současnosti 3%), podíl na posudku, náklady dle schváleného sazebníku. Pro družstvo bude mít celý převod nulový dopad do hospodaření jako daňově uznatelný náklad. Současná situace je nevýhodná pro obě strany, budoucí vlastník hradí zálohu na daň z příjmů (v současnosti 24%), daň darovací (7%), podíl na posudku a náklady dle sazebníku. Pro družstvo je to daňově neuznatelný náklad.

Byl podán návrh, aby tato změna platila od 1.1.2006. Proběhlo tedy hlasování o původním návrhu. Pro byli 3 delegáti, proti bylo 80 delegátů a zdrželi se 3 delegáti. Původní návrh nebyl schválen, proto se hlasovalo o navržené změně. Pro hlasovalo 82 delegátů, proti nebyl nikdo a zdrželi se 4 delegáti.
Navržená změna převodu části pozemků úplatně s vyrovnáním proti fondu družstevní výstavby s platností od 1.1.2006 byla schválena.

Materiál je přílohou č. 10 originálu zápisu.

K bodu č. 14
Slova se ujal opět ing. Pospíchal, aby přednesl návrh na změnu Směrnice o poskytování odměn členů orgánů a pomocných orgánů družstva.

V posledním období se stále více množí usnesení z členských schůzí s požadavkem na vyšší odměny předsedů samospráv s měsíční výplatou. Toto však není řešeno v současné směrnici. V současné době je tento stav řešen náhradním způsobem tak, že se uzavírají s předsedy samospráv dohody o pracovní činnosti. Tím vznikají družstvu problémy se zdravotními pojišťovnami, úřadem práce a bezpečnosti práce, finančním úřadem a inspektorátem práce. Z těchto důvodů je třeba vyřešit stávající problém a to tak, že členské schůze si mohou přijmout usnesení, ve kterém rozhodnou o další odměně pro členy samosprávy. Představenstvo určí v nové směrnici podmínky a termíny výplaty odměny. Odměny by byly zdaňovány podle předpisů o výplatě odměn funkcionářů. Finanční prostředky na výplatu těchto odměn by tvořili členové samosprávy samostatnou částkou rozepsanou v předpisu nájemného. Termín platnosti nové směrnice je navržen od 1.1.2007, protože do konce roku 2006 jsou v platnosti uzavřené dohody o pracovní činnosti.

O předneseném návrhu bylo hlasováno. Pro bylo 80 delegátů, tedy nadpoloviční většina přítomných.
Změna Směrnice o poskytování odměn členů orgánů a pomocných orgánů družstva byla schválena.

Materiál je přílohou č.11 originálu zápisu.

K bodu č. 15
Ing. Pospíchal pokračoval ve svém projevu i v dalším bodu programu, který se týká dlouhodobého ukládání finančních prostředků.

Současná úprava stanov neumožňuje dlouhodobé ukládání finančních prostředků do bankovních produktů. Finanční prostředky jsou ukládány do krátkodobých termínovaných vkladů nebo jsou úročeny na běžném účtě. S ohledem na nízkou efektivnost by bylo vhodné část finančních zdrojů ukládat do podílových listů zvlášť vytvořeného podílového Fondu ČSOB bytových družstev. Podrobnější informace o fondu je možné získat na www.csobinvest.cz.

Byl vznesen dotaz týkající se záruky a objemu vložených prostředků. Odpověděl Ing. Pospíchal. Stoprocentní záruka není v podstatě nikdy u ničeho. Minimální jistina – kolik se vloží, tolik se vrátí, ručí fond, který patří bance. Objem vložených finančních prostředků bude samozřejmě omezen a delegován na představenstvo družstva.

Proběhlo hlasování. Pro bylo 69 delegátů, proti 6 delegátů a 13 delegátů se zdrželo hlasování.

Byla schválena možnost uložení části finančních prostředků ve Fondu ČSOB bytových družstev. Pravomoc rozhodování o objemu a délce investic je delegována na představenstvo družstva.

Materiál je přílohou č. 12 originálu zápisu.

K bodu č. 16
Slova se ujal předseda družstva pan Kunče. Delegáti obdrželi v písemných materiálech předpokládaný rozpočet dostavby areálu družstva a v předsálí měli možnost shlédnout architektonické a stavební řešení.

Pan předseda vyjmenoval důvody, které družstvo přiměli k uskutečnění tohoto záměru. Jde především o zlepšení služeb pro členy družstva tak, aby při svém jednání na družstvu nemuseli absolvovat složitou cestu mezi dvěma budovami. Dále by byly zabezpečeny lepší pracovní podmínky i pro zaměstnance družstva, kteří jsou v častém kontaktu s veřejností. Neopomenutelnými důvody jsou i technický stav obou budov a stáří původní budovy, která by byla poskytnuta k pronájmu.

Z řad delegátů byl položen dotaz týkající se návratnosti investice na dostavbu areálu. Odpovězeno bylo následovně. Návratnost je předpokládaná buď z pronájmu nebo existuje i možnost prodeje starší budovy. Co se týče pozemků, v majetku družstva zůstává dvůr, byl odkoupen pozemek, na kterém se nachází parkoviště, dále pozemky pod uvažovanou přístavbou.

Bylo přistoupeno k hlasování. Pro hlasovalo 72 delegátů, proti 5 delegátů a zdrželo se 5 delegátů.
Realizace projektu „Dostavba areálu družstva“ Rozkvětu SBD, Havlíčkova 4, Jihlava, byla schválena.

Materiál je přílohou č. 13 originálu zápisu.

K bodu č. 17
V diskusi vystoupil pan Rybenský a podal návrh na zrušení pětiprocentní provize za zadání díla a stanovení provize ve výši 1%.

Pro tento návrh hlasovala nadpoloviční většina delegátů, a proto byla schválena provize ve výši 1% splatností od 24.5.2006.

K bodu č. 18
Mluvčí mandátové komise JUDr. Pokorný oznámil, že je přítomno 76 delegátů, což je 55,8 % účast, shromáždění delegátů je stále usnášeníschopné a může se přistoupit ke schválení usnesení.

K bodu č. 19
Mluvčí návrhové komise pan Karel Chvátal seznámil přítomné s návrhem na usnesení shromáždění delegátů. Návrhová komise doplnila usnesení o schválené dodatky týkající se úpravy stanov, převodu části pozemků a změny provize za zadání díla.

Protože nebyly vzneseny další připomínky, přistoupilo se k hlasování o usnesení jako celku. Pro bylo 75 delegátů, jeden delegát byl proti, nikdo se nezdržel.

Usnesení bylo schváleno.

Zpráva návrhové komise je přílohou tohoto zápisu.

K bodu č. 20
Předseda družstva pan Milan Kunče poděkoval přítomným delegátům za jejich účast a jednání shromáždění delegátů ukončil v 19,30 hodin.

V Jihlavě dne 23. května 2006 

Zapsala: Lenka Blažková Ověřovatelé zápisu:
Chalupa Stanislav
Průcha Libor
 

upravit výstup článku pro tisk  začátek stránky