Rozkvět SBD - úvodní stránka Zpět na seznam "Rok 2005"
  
   
Zápis ze shromáždění delegátů
Rozkvětu SBD Jihlava, konaného dne 21.6.2005
 

Přítomno: 69 delegátů, z celkového počtu 109 zvolených delegátů a pozvaných

program:

  1. Zahájení, jmenování zapisovatele, volba ověřovatelů zápisu, volba mandátové komise a návrhové komise.
  2. Zpráva předsedy družstva.
  3. Zpráva kontrolní komise družstva.
  4. Zpráva mandátové komise.
  5. Zpráva o stavu majetku, výsledcích auditu, ratingu, řádné účetní závěrce za rok 2004 a návrh na rozdělení zisku za rok 2004
  6. Schválení řádné účetní závěrky a rozdělení zisku za rok 2004.
  7. Změny způsobu převodu části pozemků do vlastnictví.
  8. Projednání státní podpory - program PANEL.
  9. Odvolání proti rozhodnutí představenstva družstva.
  10. Diskuse.
  11. Zpráva mandátové komise.
  12. Usnesení.
  13. Závěr.
K bodu č. 1
Shromáždění delegátů bylo svoláno na 15,30 hodin do společenského sálu hotelu Gustav Mahler, Křížová 4, Jihlava a bylo zahájeno v 15,35 hodin.
Jednání shromáždění delegátů zahájil člen představenstva pan Pavel Janisch, který přivítal přítomné delegáty a hosty.
Zapisovatelkou byla jmenovaná paní Lenka Blažková.
Jako ověřovatelé zápisu byli zvoleni delegáti pan Jaroslav Kabátek a Antonín Hambálek. Ověřovatelé zápisu byli zvoleni jednohlasně.
Do mandátové komise byli zvoleni pánové Ing. Jan Janeček, Jan Šoller a Miroslav Mischka. Mandátová komise byla zvolena jednohlasně.
Do návrhové komise byli zvoleni pánové Čestmír Sahula, Václav Babický a paní Bohumila Sýkorová. Návrhová komise byla zvolena jednohlasně.

K bodu č. 2
Předseda družstva přivítal všechny přítomné. Úvodem kladně zhodnotil plnění usnesení z minulého shromáždění delegátů. Nespokojenost projevil pouze se způsobem projednávání závěrů shromáždění delegátů z roku 2004 na členských schůzích.

Dále hodnotil práci představenstva družstva za uplynulý rok. Z každého jednání tohoto výkonného orgánu je pořízen zápis a přijímáno usnesení. Dnem 9. prosince 2004 zanikla funkce místopředsedy představenstva pana JUDr. Mojmíra Doubka a to z důvodu jeho úmrtí. Rovněž tak i v kontrolní komisi došlo k smutné události, kdy 27. května letošního roku zemřel její člen pan Ladislav Bartoň.Všichni přítomní povstali a chvilkou ticha uctili jejich památku. Představenstvo družstva je v současné době sedmičlenné. Vzhledem k uvedeným skutečnostem a vzhledem k tomu, že příští rok je rokem volebním pro všechny orgány družstva, navrhl shromáždění delegátů přijmout usnesení k přípravě změny stanov družstva ve smyslu snížení členů představenstva na 7. Tato změna bude projednána na příštím shromáždění delegátů a to před volbami.

Došlo ke změnám v členské základně. K 31.12.2004 má družstvo celkem 6540 členů. Nebydlících členů je 585. Družstvo má ve vlastnictví 4890 bytů, 585 garáží a 1 ateliér. Do vlastnictví převedlo celkem 1591 bytů a z tohoto počtu zůstalo dál členy družstva 989 vlastníků. Do vlastnictví převedlo 130 garáží. Na základě požadavků družstvo převedlo v roce 2004 členům do vlastnictví 370 bytů. Družstvo založilo 11 společenství a dalších 9 je připraveno k založení. Dále předseda informoval delegáty, že doposud nebyl vydán zákon o družstevní bytové výstavbě. Tento stav ovlivňuje činnost družstva v této oblasti a veškeré práce na výstavbě nových bytů v bytových domech, ale i v nástavbách jsou v útlumu.I přes tento útlum se ale poměrně dobře jeví příprava lokalit Dolní Cerekev, ulice Havlíčkova v Jihlavě a nástavby na domech Zimní 1-3 a za Prachárnou 21.

Ve svém přednesu seznámil předseda přítomné s hospodařením středisek družstva. Za rok 2004 bylo přijato 3059 požadavků na opravu a údržbu, byl pořízen majetek za 788.545,- Kč. Jedná se o budovy a pozemky. Dlouhodobý hmotný majetek nebyl zakoupen žádný. Naproti tomu byl vyřazen majetek za 43,906.677,19 Kč. Tato částka představuje opět budovy a pozemky v souvislosti s převody bytů do vlastnictví členům. Družstvo zaměstnávalo k 1.1.2004 celkem 39 zaměstnanců a konečný stav k 31.12.2004 byl 33 zaměstnanců. Na základě výsledků inventarizace majetku družstva nebyly zjištěny žádné inventurní rozdíly.

V průběhu uplynulého roku proběhly kontroly ze strany vnějších orgánů a úřadů. Finanční úřad provedl kontrolu dotací na teplo, ČSOB prováděla čtvrtletní kontroly dodržování splatnosti anuity dle úvěrových smluv. V obou případech nebyly zjištěny nedostatky. Poprvé se objevila kontrola ze strany Státního archivu a další kontrola byla ze strany Inspektorátu bezpečnosti práce a požární ochrany. Drobné nedostatky byly takového charakteru, že se mohly na místě odstranit.

V závěrečné části se předseda zmínil o nemovitém majetku družstva, to je o dvou budovách a pozemcích správní budovy Havlíčkova 44. V přízemí původní budovy se ve většině kanceláří nachází ekonomický úsek, ostatní patra se družstvo snaží pronajímat. V novější části je sklad, jídelna, prvé patro je obsazeno technicko-výrobním úsekem, jedna kancelář úsekem předsedy a tři kanceláře jsou pronajaty. Druhé patro je pronajato kromě dvou kanceláří celé. Současné využití budov není rozhodně ideální, nikoli z hlediska ekonomického, ale především z hlediska provozního a rovněž i z hlediska údržby těchto objektů. Efektivní využití budovy je možné pomocí investice a k tomu v souladu se stanovami družstva, je potřebný souhlas shromáždění delegátů. Uvažuje se o stavebním oddělení obou budov, přestěhování ekonomického úseku do novější budovy a starší budovu celou pronajmout. Další úvaha spočívá v dostavbě proluky mezi novější budovou a štítem obytného domu Třebízského 22. Pozemek této proluky je již v majetku družstva. Tento záměr projednalo jak představenstvo družstva, tak i kontrolní komise na svých jednáních a oba orgány záměr schvalují a doporučují jeho schválení i shromáždění delegátů.

Závěrem předseda družstva poděkoval všem zaměstnancům družstva, předsedům samospráv, členům výborů samospráv a delegátům, kteří svou činností přispívají k dobrému jménu družstva.

Zpráva je přílohou č. 2 originálu zápisu.

K bodu č. 3
Předseda kontrolní komise Ing. Jiří Vohralík přednesl zprávu kontrolní komise. Kontrolní komise se zabývala kontrolní činností a projednávala stížnosti členů družstva a doporučovala nápravu. Komise se zabývala způsobem postupu vymáhání pohledávek za UNION bankou.
V roce 2004 byly projednány 2 stížnosti a 1 žádost. První stěžovatelka nebyla členkou družstva, proto její stížnost nebyla projednávána. Druhá stížnost byla projednána s předsedou samosprávy. V předložené žádosti byly uvedeny nepravdivé údaje.
Kontrolní komise prováděla kontroly týkající se hospodaření družstva, převodů bytů, údržby bytů atd.

Zpráva kontrolní komise je přílohou č. 3 originálu zápisu.

K bodu 4
Předseda mandátové komise pan Ing. Jan Janeček oznámil, že je přítomno 69 delegátů ze 109 pozvaných, což představuje 63,3%, dále jsou přítomni 3 delegáti s hlasem poradním a 12 hostů. Z chybějících delegátů bylo 5 omluvených. Konstatoval, že jednání shromáždění delegátů je usnášeníschopné. Zpráva mandátové komise je přílohou č. 1 originálu zápisu.

K bodu č.5
Ekonomický náměstek ing. Pospíchal podal zprávu o stavu majetku, výsledcích auditu a ratingu. Písemný materiál obdrželi všichni delegáti s pozvánkou na shromáždění delegátů.
Dále připomněl změnu DPH, která nastala od května 2004. Z tohoto důvodu byly správní poplatky navýšeny o 19%. Ing. Pospíchal informoval přítomné o opravě jídelny, která byla provedena na základě nevyhovujících hygienických podmínek.
Vzhledem k nákladnějším opravám na domech doporučil, že by bylo vhodné si upravit částky pro tvorbu dlouhodobé zálohy.

Materiál je přílohou č. 4 originálu zápisu.

K bodu č. 6
Šestým bodem bylo schválení řádné účetní závěrky a rozdělení zisku za rok 2004.
Všem delegátům byl zaslán písemný materiál. Hospodaření Rozkvětu SBD skončilo za rok 2004 ziskem 1 123 629,80 Kč. Hospodářský výsledek a jeho rozdělení bylo schváleno všemi hlasy.

Materiál je přílohou č. 5 originálu zápisu.

K bodu č. 7

Ing. Pospíchal seznámil delegáty se změnou způsobu převodu pozemků do osobního vlastnictví. Jedná se o pozemky, které byly pořízeny za úplatu buď z dlouhodobých záloh bytových středisek nebo složením čl. vkladů členů družstva. Je navrženo v těchto případech pozemky nepřevádět bezúplatně, ale prodávat za cenu účetní.
Prodej podléhá dani z převodu nemovitosti ve výši 3%, povinnost podat daňové přiznání má prodávající. Družstvo si vybere zálohu na daň od kupujících včetně poplatku za vyhotovení znaleckého posudku o ceně nemovitosti a ostatních nákladů.
Bezúplatný převod pozemků podléhá dani darovací ve výši 7%, povinnost podat daňové přiznání má obdarovaný. I v tomto případě družstvo vybírá od obdarovaných poplatek za vyhotovení znaleckého posudku o ceně nemovitosti a ostatní náklady.
Změna způsobu převodu pozemků byla odhlasována 68 hlasy, proti byl jeden, nikdo se nezdržel hlasování.

Materiál je přílohou č. 6 originálu zápisu.

Byl vznesen dotaz, jaká je průměrná účetní cena. Ing. Pospíchal odpověděl, že cena je různá podle roku a individuální pro každé středisko.
Další dotaz se týkal vysvětlení pojmu "některé pozemky". Z odpovědi ing. Pospíchala vyplynulo, že se jedná o pozemky, které byly pořízeny úplatně.

K bodu č. 8
Slova se ujal náměstek předsedy družstva TVÚ pan Janisch, který seznámil delegáty s programem PANEL. Podmínkou je provedení energetického auditu a na základě zjištěných tepelných ztrát se zpracuje projektová dokumentace, která stanoví sílu izolantu, aby byly zajištěny normy tepelných ztrát EU.

Další podmínkou uskutečnění programu PANEL je provedení výměny oken, zateplení střešního pláště, zateplení pláště domu, instalace termoregulačních ventilů, výměna balkonů.

V současné době je úroková sazba úvěru poskytnutého Českou spořitelnou 5,5 %, při splnění podmínek programu se úroková sazba snižuje o 4% (státní podpora). Maximální doba splatnosti úvěru je 15 let.

Byl vznesen dotaz, zda u domů, u kterých již byl energ.audit proveden, musí být proveden před programem PANEL audit nový. Na otázku odpověděl předseda družstva, že stávající vypracovaný audit je platným dokladem pro program PANEL. Cena energetického auditu se pohybuje ve výši 18-23 tisíc Kč.

Další dotaz se týkal formy zajištění úvěrů. Odpovědi na tuto otázku se ujal ing. Pospíchal. Úvěry budou jištěny domem, kterého se program PANEL bude týkat, včetně spoluvl. podílu vlastníků, a proto je požadován 100% souhlas vlastníků. Z tohoto dotazu vzešel návrh na úpravu usnesení, že úvěr bude zajištěn předmětnou nemovitostí. O návrhu bylo hlasováno, všichni byly pro.

K bodu č. 9
Proti rozhodnutí představenstva o vyloučení z družstva se odvolala paní Zdeňka Kabelová, Za Prachárnou 27, Jihlava. Jmenovaná byla vyloučena z družstva rozhodnutím představenstva ze dne 24.9.2004 pro soustavné neplacení nájemného. Odvolání podala s tím, že dluh by byla schopna zaplatit ve splátkách. Paní Kabelová sice 23.12.2004 zaplatila částku 40.000 Kč, ale tato nepokryla ani stávající dluh, navíc nadále nájemné neplatí a v současné době představuje dluh na nájemném včetně poplatků z prodlení a nákladů soudních řízení více jak 140.000 Kč. Dlužné nájemné je vymáháno exekucí a byla postižena i její členská práva a povinnosti v družstvu.
Představenstvo doporučuje shromáždění delegátů nevyhovět žádosti a potvrdit rozhodnutí o vyloučení z družstva.
Delegáti rozhodli nevyhovět odvolání proti vyloučení z družstva a potvrzují rozhodnutí představenstva družstva. Pro vyloučení bylo 68 delegátů, proti nebyl nikdo a 1 se zdržel hlasování.

Materiál je přílohou č. 7 originálu zápisu.

K bodu č. 10
Diskuse byla z větší části věnována navrhované přestavbě provozní budovy Havlíčkova 44. Předseda družstva podotkl, že nejde o vybudování honosného sídla, ale smyslem tohoto záměru je především zlepšení podmínek jak členů družstva, tak i zaměstnanců. Zároveň zdůraznil, že bez souhlasu členů družstva nelze stavbu realizovat. Byl vznesen dotaz týkající se pohledávek družstva vůči 2 firmám a pěti neprodaných bytů v Dobroníně.

Odpovědi na tyto otázky se ujal ing. Pospíchal. 1 firma pohledávky zaplatila, 2 nezaplatily. Dle zprávy z právního oddělení se situace jeví tak, že dluhy budou dobře vymahatelné.

K otázce neprodaných bytů v Dobroníně uvedl, že před zahájením výstavby byl o byty zájem. Zájemci však využili lhůty pro odstoupení od smlouvy. V současné době je dána nabídka v realitní kanceláři, jedná se s jihlavskými firmami a se starostou Dobronína.

Na další dotaz, který se týkal účetní uzávěrky, odpověděl rovněž ing. Pospíchal. Poukázal na možnost osobního nahlédnutí do financování družstva.

K bodu č. 11
Mluvčí mandátové komise pan ing. Jan Janeček oznámil, že odešlo 5 delegátů, ale shromáždění delegátů je stále usnášeníschopné a může se přistoupit ke schválení usnesení.

K bodu č. 12
Mluvčí návrhové komise pan Václav Babický seznámil přítomné s návrhem na usnesení shromáždění delegátů.
Návrhová komise doplnila usnesení o dodatky, které formuloval pan Babický.
Protože nebyly vzneseny další připomínky, přistoupilo se k hlasování o usnesení jako celku. Pro bylo 62 delegátů, proti byl 1 delegát a 1 delegát se zdržel hlasování - usnesení bylo schváleno.

Zpráva návrhové komise je přílohou tohoto zápisu.

K bodu č. 13
Předseda družstva pan Milan Kunče poděkoval přítomným delegátům za dobrou připravenost na shromáždění delegátů, za jejich účast a jednání shromáždění delegátů ukončil v 17,45 hodin.

V Jihlavě dne 21.6.2005 

Zapsala: Lenka Blažková Ověřovatelé zápisu:
Antonín Hambálek
Jaroslav Kabátek
 

upravit výstup článku pro tisk  začátek stránky